Britannica a spus ca decizia de a se concentra pe editiile online a fost influentata de schimbarea modelului de consum. “O enciclopedie printata se invecheste in minutul in care a fost printata, in timp ce editia online este actualizata incontinuu” a spus Jorge Cauz.
Responsabilul cu relatiile publice de la Enciclopedia Britannica, Eoghan Hughes, a declarat intr-un interviu acordat Radio Romania Actualitati ca, odata cu aparitia tefeloanelor inteligente s-a constatat o inrautatire a vanzarilor de print.
Eoghan Hughes a adaugat ca un abonament online la Enciclopedia Britannica pentru un an costa in jur de 70 de euro si ca firma din care face parte nu intentioneaza sa modifice acest pret.
Dupa mai mult de 240 de ani ati decis sa renuntati la varianta print a Enciclopediei si sa va concentrati doar asupra segmentului online. De ce?
Eoghan Hughes: Cred ca aceasta decizie marcheaza un pas important in tranzitia totala a companiei catre segmentul online. Am constatat o scadere a vanzarilor de print inca de acum 15-20 de ani, dar lucrurile s-au inrautatit o data cu aparitia telefoanelor inteligente.
Oamenii consuma foarte multa informatie si isi doresc sa aiba acces la ea oriunde si oricand, iar acest lucru nu este posibil cu varianta printata. De aceea, acest pas este pentru noi oarecum natural.
Credeti ca in viziunea utilizatorilor faptul ca Wikipedia este gratuita, iar pentru Enciclopedia Britannica trebuie sa plateasca, ar putea fi un factor pe baza caruia sa decida catre cine sa se indrepte?
Eoghan Hughes: Pentru unii va conta, cu siguranta. Pana la urma Wikipedia este un site foarte popular si pentru cei care fac cautari online este un loc ideal.
Dar Britannica le ofera incredere in informatia pe care o folosesc. Si exista inca multi oameni gata sa plateasca pentru informatii online de calitate.
Informatia online este foarte importanta, dar nu e intotdeauna clar de unde provine ea, pe cand cu Britannica lucrurile stau cu totul altfel.
Va asteptati la o crestere a vanzarilor de enciclopedii tiparite in perioada urmatoare? Credeti ca lumea va fi mai interesata acum sa cumpere ultima editie a Enciclopediei Britannica?
Eoghan Hughes: Da, deja s-a triplat volumul vanzarilor. Suntem asaltati acum de telefoane. Ne suna librariile sa ne ceara mai multe volume, pentru ca exista cerere. Dar ne asteptam la asta si avem suficiente rezerve in stoc.
Indreptandu-va atentia doar spre segmentul online satisfaceti dorintele unei vaste majoritati de utilizatori, pentru care internetul reprezinta o solutie mai eficienta pentru nevoile lor.
Ca sa tragem o concluzie, credeti ca viitorul e online si cartile tiparite vor deveni istorie?
Eoghan Hughes: Cred ca intotdeauna va exista loc pentru cartile tiparite.
Oamenilor le place sa le simta si sa le rasfoiasca si nu vad de ce acest lucru s-ar schimba. Dar pentru Britannica tiparirea anuala a Enciclopediei nu mai era justificata.
Dar, in general, se poate observa nu doar o tranzitie catre online, ci si catre zona accesoriilor mobile, care sunt foarte populare in multe tari.
De aceea am lansat si aplicatii pentru tablete si telefoane inteligente si cred ca suntem pregatiti si pentru acest sector.

Ultima aparitie tiparita a Enciclopediei Britannica
Post Stats
- 524 words
- 3337 characters
- 170 s reading time
- 262 s speaking time
Link to this post:
<a href="https://www.mediatarget.ro/a-t-c-v-r/s-a-lansat-ultima-varianta-tiparita-a-enciclopediei-britannica/">S-a lansat ultima varianta tiparita a Enciclopediei Britannica</a>